برای برندسازی در کسب و کار از کجا شروع کنیم؟

برندینگ

برای برند سازی در کسب و کار از کجا شروع کنیم؟

حتما برای شما اتفاق افتاده است که متوجه می شوید یکی از همکاران شما از موفقیت شغلی مطلوبی برخوردار شده است و مخاطبان شما شناخت خوبی از او یا نام تجاریش دارند.

اینجاست که به فکر دلایل این موضوع و مقایسه فعالیت های همکارتان با خود می افتید!!!

یکی از گزینه هایی که در برند سازی بسیار موثر است،مبحث رسانه ها هستند.بی شک  امروزه رسانه های اجتماعی بسیار کارآمد تر از تلویزیون،روزنامه و سایر رسانه ها هستند.تا اینجا متوجه شدیم که رسانه های اجتماعی نقش کلیدی در برندسازی ما دارند.

قبل از اینکه در مورد برندسازی صحبت کنیم ابتدا باید بررسی کنیم که آیا باید بر روی برند شخصی خود کار کنیم یا برند سازمانی کسب و کارمان؟

معمولا در شغل هایی مثل پزشکی،وکالت،آرایشگری،مشاوره و از این دست که مهارت شخصی فرد باعث جذب مشتری می شود بهتر است از برندسازی شخصی استفاده شود.اما در بعضی از کسب و کار ها لازم است که خدمات یا محصول با اسم مجموعه معرفی و برندسازی شود.

اگر بخواهیم برند را بصورت واضح توضیح دهیم باید گفت،تصویری که دیگران از محصول یا خدمات ما در ذهن خود می سازند.تا به حالا فکر کرده اید که چرا ما گوشی آیفون شرکت اپل را محصولی بسیار باکیفیت می دانیم؟

باید بدانیم این تفکر در ذهن شما ساده بدست نیامده و بسیار هدفمند بوده است.فرآیند های فراوانی طی می شود تا این ذهنیت در نظام باورهای شما ایجاد شود.

بعد از تعیین مدل برندسازی (برند شخصی یا سازمانی) باید مرحله استراتژی برند آغاز شود.به زبان ساده باید یک برنامه مستمر از اقداماتی که منجر

به ذهنیت مناسب مخاطب از محصول یا خدمات می شود تهیه کرد.

هرچه کسب و کار شما بزرگ تر باشد این برنامه نیز تخصصی تر می شود.برای یک برندسازی اصولی می توانید از مشاوران برندسازی کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *